Itineraris amb raquetes de neu

El Refugi Pla de la Font és un lloc excepcional per realitzar una gran varietat de rutes de tot tipus, des d'excursions de mig dia, fins a ascensions a cims o travesses.

De Son del Pi al Refugi Pla de la Font:

A partir de  desembre fins la primavera, recomanem accedir al Refugi amb raquetes de neu o esquís de muntanya, per un camí que s'inicia en el Centre de Natura CX, al poble Son del Pi (per més informació mireu Accessos).

La bellesa del camí així com la seva poca dificultat i durada (1:30-2:00h) fan d'ell una bona ruta per tota la família. També el recomanem pels dies que no són tan bons: gràcies a que va per dins del bosc ens protegeix de la neu i del vent, així com de possibles allaus, que són més freqüents en zones més exposades d'alta muntanya.

Itineraris de baixa dificultat per tota la família

Us presentem itineraris clàssics, i de més desconeguts on gaudirem de paisatges sorprenents. Els horaris que us oferim són aproximats i els desnivells positius.

Pic de Quartiules:

Dificultat: Baixa

Desnivell: 200 m.

Horari (anada i tornada): 1:30h amb raquetes

Fàcil ascensió per un cim poc freqüentat, de gran bellesa.

Partim del refugi (2015m) i pugem al mirador del coll de Fogueruix (2125m), on ens trobarem amb una taula d'orientació. Des d'aquí podrem gaudir d'unes vistes espectaculars als Encantats i a la Vall Escrita. Vigilem de no apropar-nos massa al extrem del mirador, on es forma una cornisa important.

Un cop al coll, girem a l'esquerra cap el bosc, en direcció est, i en els primers pins trobarem unes senyals de color vermell. Guanyem alçada pujant pel bosc, seguim la carena, amb forta pendent, fins arribar un prat alpí. A la nostra dreta ens trobarem el cim. Vistes aèries i de 380graus, on podrem veure el Port del Compte, la serra del Cadí, la Pica d'Estats, el Mont-roig, el Mont Valier, el Portarró o els Encantats.

Podem baixar pel mateix itinerari o bé, deixarem el cim a la nostra esquena, i anirem baixant pel bosc que ens queda direcció nord, on trobarem algunes marques vermelles i algunes fites, fins arribar a la pista. La seguirem fins al refugi.

Serra de les Closes

Dificultat: Baixa

Desnivell: 225 m.

Horari (anada i tornada): 1:40h amb raquetes

Fàcil ascensió per dins el bosc, fins un coll de gran atractiu.

Del Refugi anem direcció al coll de Fogueruix, abans d'arribar-hi, a mà dreta, ens trobarem amb un indicador. Ascendirem en diagonal per dins el bosc, per una pendent suau. De cop s'acaba el bosc i ens trobem a la Serra de les Closes.

Ens trobarem amb unes fantàstiques vistes cap la Vall Escrita, els Encantats, fins l'Estany de Sant Maurici.

Tornarem pel mateix itinerari.

Itineraris de mitjana dificultat:

Itineraris de gran bellesa, on l'esforç es veu altament recompensat, amb un grau de dificultat assequible per persones que van a la muntanya ocasionalment. Sovint, el grau de dificultat canvia en funció de les condicions de la neu, per això ho valorem en estats de neu òptims.

Refugi del Gerdar (pel pas del Coro)

Dificultat: Fàcil/Mitjana

Desnivell: 500mts

Horari (anada): 3h amb raquetes

Ruta de descens, d'una bellesa incomparable per la varietat de paisatges per als que transcorre: prats, rius, boscos de pins i avets i altes muntanyes envoltant-nos. És un camí senyalitzat pel Parc Nacional, amb marques grogues; degut a la neu és possible que a vegades costi de trobar-les.

Partireu del Refugi direcció al poble de Son, baixant pel bosc on trobarem les primeres marques grogues. Arribareu als prats de Palomera, on trobareu un indicador cap al Refugi del Gerdar. Anireu per un camí per sobre i paral·lel a la pista, que s'enfilarà lleugerament, fins arribar a les Estanyeres, tot un seguit de turons, creuats per rierols, gelats a l'hivern, sota els peus dels cims de Roca Blanca i Tesó. El camí s'endinsarà pel bosc, fins arribar al Pas del Coro, on trobareu un indicador. Agafareu un camí que s'interna a la Mata de València, l'avetosa més gran de la península, que us portarà fins els Prats de Breviari, just davant del imponent Pui de la Bonaigua.

Descendireu tres-cents metres de desnivell per dins l'avetosa, fins arribar al riu de Cabanes, un riu esculpit pel gel que no us deixarà indiferent, el qual podreu creuar per un pont de fusta. El camí s'atura a l'antiga carretera de la Bonaigua, que us portarà directament al Refugi del Gerdar.

Tornada pel mateix itinerari.

Pic de Pinetó - 3'30h amb raquetes

Dificultat: Mitjana

Desnivell: 633m

Orientació: Nord/Sud-Est

Horari (anada i tornada): 4:30h amb raquetes

Excepcional clàssica de la zona.

Del refugi us dirigiu a la Serra de les Closes (veure l'entrada anterior). Es continua ascendent per l'ample pala de Lo Planell. Arribareu al seu cim (2440m), el qual deixareu a la vostra dreta.  Seguireu la carena direcció oest, on us trobareu un altra pala més curta, però amb una mica més de pendent fins al cim de Mil Potros (2630m). Possiblement en aquest punt, us hagueu de treure els esquís o les raquetes per seguir la cresta, la qual en deu minuts us portarà fins el cim del Pinetó (2648m).

Es recomana tornar pel mateix itinerari.

Itineraris de mitjana/alta dificultat:

Pensats per aquells que van freqüentment a la muntanya. El grau el posa algun pas tècnic, que fa de la ruta una experiència més propera a l'alpinisme, per això es recomana conèixer el medi hivernal.

Els quatre cims: (6h-7h)

Dificultat: Mitjana/Alta

Desnivell: 1000m

Orientació: Nord/Sud-Est

Horari (anada i tornada): 6:30h

Un cop al cim de Pinetó (mirar l'itinerari "Pic de Pinetó"), molt possiblement, haureu de descalçar-vos les raquetes. És imprescindible que porteu piulet i grampons. La resta del itinerari es fa a peu. Seguireu la carena direcció nord. A la vostra esquerra veureu la Vall de Cabanes, amb les espectaculars vistes de Les Agudes i el Pic de Bassiero culminant la vall, i, a la vostra dreta, us trobareu amb la canal de les Estanyeres. Seguiu la carena, fins l'avantcim, on us trobareu cent metres d'aresta fàcil, de segon grau, que us portarà directament fins al cim de Roca Blanca.  A partir d'aquí baixareu dos-cents metres fins el coll de Son, metres que haureu de remuntar de nou fins el pic de Lo Tesó.

Es recomana tornar pel mateix lloc.

Circulars i travesses de mitjana/alta dificultat: