Activitats que es poden fer des del refugi Pla de la Font

La zona ens permet realitzar, des de senzilles excursions, com la visita obligada al mirador del Coll de Fogueruix, fins a llarges ascensions i travesses. També ens ofereix la possibilitat de fer escalada d'arestes i vies, tant clàssiques com equipades.

Descarrega´t totes les activitats en format pdf.

Amb familia:

Podem disfrutar del suau relleu que envolta el refugi: prats i boscos. Un terreny idoni per gaudir de la natura amb la canalla.

Excursions:

-Mirador de Fogueruix 2150mt - 30min
-Cim de Quartiules 2222mt - 1h
-Serra de les Closes 2257mt - 1’15h.
-Al refugi per Son 2015mt - 2’30h.
( Horaris aproximats, d' anada i tornada)

Ascensions

-Pic de Pineto 2.664mt - 3’30h.
-Roca Blanca 2.691mt - 4’30h.
-Teso de Son 2.701mt - 5h.
-Mont Saliente 2888mt - 7’30h
( Horaris aproximats de anada i tornada )

Travesses

-Els quatre cims.

Amplia aquest mapa

Mil Potros, Pineto, Roca Blanca i Teso de Son

Espectacular travessa de dificultat mitjana, aèria i amb fantàstiques vistes, però que en cap moment requereix de la tècnica de l'escalada.
Horari aproximat: 6h.

-Vall de Cabanes.

Fantàstica travessa per la seva varietat paisatgística.
Sortim en una zona de prats i boscos de pi negre, i fent el cim del Pinetó, saltem a la ignota vall de Cabanes, amb els seus increïbles estanys envoltats dels mars de granet característics del parc. Acabem la circular per les planes de Breviari i Pas del Coro, i travessant les Estanyeres, altre cop terreny senzill de prats alpins.
Horari aproximat: 7’30h.

Travesses a altres refugis:

-Ernest Mallafre - 3h.

-Gerdar - 2’30h.

-JM.Blanc - 4h.

-Saboredo - 8:30h.

-Amitges: per Cabanes - 7:30h.

-Amitges: per St.Maurici - 5h

Hivern

El Refugi Pla de la Font és un lloc excepcional per realitzar una gran varietat de rutes de tot tipus, des d'excursions de mig dia, fins a ascensions a cims i travesses, tant per fer amb raquetes de neu, com amb esquí de muntanya. Hi ha de conegudes i de clàssiques com l'ascensió al cim de Pinetó, o als quatre cims, i de més desconegudes on gaudirem de paisatges sorprenents.

De Son del Pi al Refugi Pla de la Font:

A partir del desembre fins la primavera, recomanem accedir al Refugi amb raquetes de neu o esquís de muntanya, per un camí que s'inicia en el Centre de Natura CX, al poble Son del Pi (per més informació mireu a la web Accessos).

La bellesa del camí així com la seva poca dificultat i durada (1:30-2:00h) fan d'ell una bona ruta per tota la família. També el recomanem pels dies que no són tan bons: gràcies a que va per dins del bosc ens protegeix de la neu i del vent, així com de possibles allaus, que són més freqüents en zones més exposades d'alta muntanya.

Raquetes de neu i esquí de muntanya:

Els horaris són aproximats i els desnivells positius.

Pic de Quartiules:

Dificultat: Baixa

Desnivell: 200 m.

Orientació: Nord

Horari (anada i tornada): 1:30h amb raquetes/ 1:00h amb esquís

Fàcil ascensió per un cim poc freqüentat, de gran bellesa.

Partim del refugi (2015m)i pugem al mirador del coll de Fogueruix (2125m), on ens trobarem amb una taula d'orientació. Des d'aquí podrem gaudir d'unes vistes espectaculars als Encantats i a la Vall Escrita. Vigilem de no apropar-nos massa al extrem del mirador, on es forma una cornisa important.

Un cop al coll, girem a l'esquerra cap el bosc, en direcció est, i en els primers pins trobarem unes senyals de color vermell. Guanyem alçada pujant pel bosc, seguim la carena, amb forta pendent, fins arribar un prat alpí. A la nostra dreta ens trobarem el cim. Vistes aèries i de 380graus, on podrem veure el Port del Compte, la serra del Cadí, la Pica d'Estats, el Montroig, el Montvalier, el Portarró o els Encantats.

Podem baixar pel mateix itinerari o bé, deixarem el cim a la nostra esquena, i anirem baixant pel bosc que ens queda direcció nord, on trobarem algunes marques vermelles i algunes fites, fins arribar a la pista. La seguirem fins al refugi.

Si aneu amb esquís de muntanya el descens pel bosc sol ser molt bo, degut a que és cara nord.

Serra de les Closes

Dificultat: Baixa

Desnivell: 225 m.amb raquetes/ 400m. amb esquís

Orientació: Nord

Horari (anada i tornada): 1:40h amb raquetes/ 1:10h amb esquís

Fàcil ascensió per dins el bosc, fins un coll de gran atractiu.

Del Refugi anem direcció al coll de Fogueruix, abans d'arribar-hi, a mà dreta, ens trobarem amb un indicador. Ascendirem en diagonal per dins el bosc, per una pendent suau. Quan s'acaba el bosc de cop, ens trobarem a la Serra de les Closes. Des d'allà, davant nostre veurem la Pala de lo Planell. A l'esquerra ens trobarem amb unes fantàstiques vistes cap a  la Vall Escrita, fins l'Estany de Sant Maurici i els Encantats.

Tornarem pel mateix itinerari.

Si aneu amb esquí de muntanya, es recomana anar cap a la pala de Lo Planell. Just quan comença la pujada, anem direcció a la dreta, per la canal que s'intueix dins el bosc. A mitja baixada ens trobarem amb un turó poblat d'arbres. Baixem pel ramal de l'esquerra. El descens ens deixarà a uns dos-cents metres per sota del refugi, als prats de la Palomera, pel que caldrà remuntar-los per tornar.

Pic de Pinetó - 3'30h amb raquetes/ 2’30h amb esquís

Dificultat: Mitjana

Desnivell: 633m

Orientació: Nord/Sud-Est

Horari (anada i tornada): 4:30h amb raquetes/ 3:30h amb esquís

Excepcional clàssica de la zona.

Del refugi us dirigiu a la Serra de les Closes (veure l'entrada anterior). Es continua ascendent per l'ample pala de Lo Planell. Arribareu al seu cim (2440m), el qual deixareu a la vostra dreta.  Seguireu la carena direcció oest, on us trobareu un altra pala més curta, però amb una mica més de pendent fins al cim de Mil Potros (2630m). Possiblement en aquest punt, us hagueu de treure els esquís o les raquetes per seguir la cresta, la qual en deu minuts et porta fins el cim del Pinetó (2648m).

Si feu l'excursió amb raquetes es recomana tornar pel mateix lloc.

Si, en canvi, aneu amb esquí de muntanya, a part de tornar pel mateix lloc, teniu varies opcions.

1. Per la canal de les estanyeres: sense posar-se els esquís aneu fins al coll entre el Pinetó i Roca Blanca, on comença la canal de les estanyeres. Podreu gaudir d'un descens molt bonic de 800mts de desnivell, amb inclinació màxima de 40/45º a l'entrada del coll, amb insuficient espai per fer grans girs.

2.Torneu per on heu vingut, fins a mitja pala de Lo Planell. Abans de que apareguin els primers pins, trobareu la canal Llarga a la vostra esquerra, que us portarà fins els prats de la Palomera. Descens ample i còmode fins arribar al bosc, amb una inclinació màxima de 40º a l'entrada.

3. Per la canal de la Serra de les Closes, descrita al itinerari anterior.

-Els quatre cims: (6h-7h)

Un cop al cim de Pinetó (mirar l'itinerari "Pic de Pinetó"), molt possiblement, haureu de descalçar-vos els esquís o les raquetes. La resta del itinerari es fa a peu. Seguireu la carena direcció nord. A la vostra esquerra veureu la Vall de Cabanes, amb les espectaculars vistes de Les Agudes i el Pic de Bassiero culminant la vall, i, a la vostra dreta, us trobareu amb la canal de les Estanyeres. Seguiu la carena, fins l'avantcim, on us trobareu cent metres d'aresta fàcil, de segon grau, que us portarà directament fins al cim de Roca Blanca.  A partir d'aquí baixareu dos-cents metres fins el coll de Son, metres que haureu de remuntar de nou fins el pic de Lo Tesó.

Si feu l'excursió amb raquetes es recomana tornar pel mateix lloc.

1. Descens per la Pala de Lo Tesó. Pendent de 700 mts, mantinguda. 35º/45º d'inclinació. No aconsellable amb mantell nival inestable. Eviteu-la en cas de fortes acumulacions de neu. Casi cada any baixen allaus.

2. Tornar enrere i baixar per la Canal de Son, que comença al coll de Son. Espectacular baixada, amb varies opcions, amb alguna pendent de 40º.

3. Tornar a fer el cim de Roca Blanca, i baixar per la Canal de les Estanyeres (veure itinerari anterior).

Totes les opcions us deixaran als prats de la Palomera, des d'on podeu remuntar fins el refugi o baixar a Son.

Travesses a altres Refugis:

Sector AGUDES:

- Via Peter Pan

- Aresta de les Agudes

El mapa als sectors Pics de Pinetó i Agudes el trobareu aquí (ja que el Tom (catalogo de pollas) encara no ha fet el mapa d'acces a tots els sectors).

Altres sectors d'escalada esportiva:

-Mirador: 10 vies. Desde III / VIc
-Marmota: 8 vies. Desde V+ / VIIc+ i una via de 3 llarcs
-El negre: 5 vies. desde VIa / VIIa i algunes amb friens
(Mes informació a "Roca caliente en el pirineo")

Escalada amb gel

A la vall de cabanes podeu realitzar algunes ascensions amb gel i neu:

Cascada de Negre: 30mt ressalts de 75/80º

Directa Toni: 250mt. Màxima 75/80º mixt. Ascensió alpina. MD

Canal Ara fa un any: 200mt. Ressalts de 60º D. Podeu ascendir al pic de les Agudes 2700mt.

A preveure unes 2,30h d'aproximació. Depenen de la via escollida

(Mes informació al refugi).